tisdag

18 timmar tog det allt som allt på söndagen att ta mej från Vasa till Büsingen, byn ja bor i. Flyget till Arlanda var försenat så det var nätt och jämnt så jag hann med bytet till Zürich. Ännu värre var att de hade sagt i Tammerfors att det kan hända jag missar det, men då skickar de mej vidare till Oslo, och därifrån till Zürich. De sa också att mitt baggage kanske INTE kommer fram med flyget till Zürich, beror på om de hann lasta på det. Direkt då vi kom till Arlanda hade jag 10 minuter på mej att byta, så jag kollade fort var gaten var och sen sprang allt ja kunde till den. Som TUR var det flyget också lite försenat, annars hade jag troligtvis missat det för ja var bland de sista som kom in.
Baggaget tänkte jag att inte skulle hinna med, men som tur hade det just hunnit med också, annars hade de skickat det på nästa flyg också.
Så på söndag kväll stupa ja i säng fö de hade vari en så otrolig dag med allt.

Igår, måndag så åkte föräldrarna till jobbet direkt från morgonen, båda barnen hade jag också men farföräldrana kom sedan och var här med mej resten av dagen och hjälpte till, vilket va bra!
På kvällen tog jag cykeln och cyklade längs Rhen intill Schaffhausen. Kan bara säga att de e så otroligt fint här, det är nog inte många ställen ja ha sett som ha vari finare än de e här!

Idag har Malin, deras tidigare au pair varit här och hjälpt mej, Hon ska vara här till torsdag och se till så jag kommer in i det. Båda barnen har varit med oss idag också, vanligtvis är tjejen på dagis på förmiddan och killen är hemma med mej men dagiset var stängt idag och hon ville vara hemma igår så det blev så då. Vi har mestadels lekt, ritat och så idag. Efter lunchen gick vi och badade i floden nedanför huset, vädret har varit jätte skönt och varmt idag!
Nu på kvällen körde jag och Malin in till Zingen, en stad i Tyskland och hälsade på hennes tyskalärarinna som jag från och med augusti kommer börja hos. Ja kan ju knappt någon tyska och hon kunde knappt engelska så får se hur det går. Fast de e ju en månad dit så ja ska försöka plugga in lite då, och av barnen lär jag ju mej nya ord varje dag så de e bra. Vi körde en sväng in till Scahaffhausen som bara e 10 minuter bort, en stad som e lika stor som Vasa ungefär.

Nu blir de sovdags, e jättetrött för de ha vari en lång da idag med. Bilder kommer snart då jag har haft tid att fota och ladda upp!

Kommentarer
Postat av: Frida

De låter som om du ha fått en bra början där nu :D He sku ju hadd vari just typiskt om du sku måsta fa ti Oslo efter Arlanda.. uur bra då man lite kan si här va du håller på me å så :D ha de bra :D

2011-07-13 @ 01:13:13
Postat av: <3:mise

Skönt att du har sluppit fram! Låter bra och mycket händelserik :) puss o kram från vasa

2011-07-13 @ 14:21:48
Postat av: J A N I N A

ååh va ja e avis, du kommer ju kuna flytande tyska då du kommer hem! lyx!!! :D

2011-07-13 @ 22:49:14
URL: http://yae.blogg.se/
Postat av: mikk

Internet e lite trögt på kvällarna så ibland kan de ta en stund innan ja svarar! Allt e bra!

2011-07-14 @ 11:12:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0